24 Haziran 2012 Pazar

'Velev ki', 1

Oncelikle sevgili bloggeri dun aksamki yarim biraktigim manasiz yaziyi kaydetmedigi icin kiniyorum.

Ve akabinde bunu okumanizi engelledigi icin kendisini sizin adiniza tebrik ediyorum.

Telefondan yaziyorum, yabanci karakterlerimin uzerine gelmeyin yani, az bucuk insafli olun.

Dun cok ilginc bir film izledim,
Ve bu film beni belki yazarlarinin hic amaclamadigi bir dusunceye yonlendirdi..

Tabi once filmden bahsedeyim de, konuya fransiz kalmayin..

Filmimizin adi "Let me in" belki izlemissinizdir diye dusunuyorum, vampir filmeri arasinda bilinen bir tanesi oldugunu duymustum.. Sanirim aslen bir kitap, ama yalan olmasin..

Simdi vampir deyince akliniza fantazi crazy murder sahneler ya da vicik civik bir ask gelmesin..

Filmimizin vampiri 12 yasinda bir kiz cocugu..

Zaten diger basrolumuz de ayni yasta tuhaf bir erkek cocugu.. ikisi de kendi iclerinde sorunlular yani.. Aralarindaki tuhaf ve bir o kadar da normal bagi ve kizimizin hikayesini izliyoruz..

Iki cocuk basrole gore cok duragan ve karanlik bi film ama elestriye ya da konunun ayrintisina degil bende uyandirdigi, belki bir baska hikayemin konusu olabilecek dusunceye deginmek istiyorum..


Eger cevrenizde en tehlikeli sey siz olsaydiniz neyden korkardiniz?

Inanin filmin konusuyla hicbir alakasi yok bu fikriyatimin ama yine de geldi aklima iste konusmazsam olmaz..

Dusunun, herkesin kendine gore korkulari var degil mi?
Bunlar her gun karsilasabilecrginiz seyler de olabilir, dogaustu seyler dr olabilir, tamamen ic dunyanizla ya da gelecege yonelik kaygilarla da ilgili olabilir..

Sonucta herkesin bir kabusu vardir..
Ya da dusundugunuzde midenize agrilar sokan bir sey..

Peki en buyuk kabus zaten siz olsaydiniz hayat nasil farkli olurdu?

Bunu hikayelestirirsem, bir karaktere mecazi olarak bir dogaustu durum eklemek istiyorum..

Bu lafi hemen acayim..
Ornegin karakteri vampir olarak lanse ettigimi dusunun, ama aslinda karakter yalnizca sizin benim gibi siradan ancak en az bir vampir kadar tehlikeli olsa..

Aklimdakini cok iyi aciklayabildim mi emin degilim ama konuma geri donersem,
Siz bu karakter olsaydiniz hayatla ilgili ulasacak ya da kaygilanacak neyiniz olurdu?

Farkli bir duygu degil mi?

Spoiler olacak burasi istemeyen atladin.
Filmin sonunda iki cocuk yollarina beraber devam ediyorlar, ailelerinden kacarak yani..
Bu sahne once sacma geldi, iki cocuk nasil yasayabilecekler ki? Dedim, sanirim asil fikrim burada ortaya cikti..
"yahu kiz vampir, cocuk olsalar ne farkeder kiz zaten hayatlarinda karsilasabilecekleri en korkunc ve tehlikeli sey"

Hee, simdi konuyu yakaladiniz bence..


Ben niye boyleyim valla ya..
Sana ne, yaptigin kaygiya bak.

Herneyse, siz bunu bir dusunedurun, ben de Ege'nin tatli esintisinin ve serin ruzgarinin tadini cikarayim..

Belki aksam tekrar yazarim bir seyler..
Bugun tuhaf bir saatte yazmayi sectim - cunku yapacak hicbir seyim yok, hicbir sey ama, guzel bir duygu ama yoruyor.. -
Bakalim bu saatte yazmam okuma oranizi nasil etkileyecek.. Bakalim hangileriniz gececi:)

O zaman sevgiyle kalin ,
Her zamanki gibi opuldunuz de..
CS*12

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder