5 Haziran 2012 Salı

Venus, baby..

Nedense bu yazıya Venüs'e karşı seksi bir tavırla başlamak istedim.


Hop, Tanrı olan Venüs değil (bkz. Afrodit), gezegen olan arkadaşım, hemen aklınız kötü işlemesin yahu.
Niye Venüs'le başladığımı açıklayayım o zaman hemen, bugün daha doğrusu bu gece 00.00dan itibaren altı saatliğine Venüs Güneş'in önünden geçecek ve bu Dünya'dan da küçük bir tutulma olarak izlenebilecek..


Zibilyon yılda bir gerçekleşen bu aktivite, bizde o sırada Güneş olmayacağından sabah 6 civarı Güneş doğduğunda, yani geçişin son kısımlarında Türkiye'den de görülebilecek. Güneş'in doğuşunun keyifle izlenebildiği, kıskançlık yaratan açık havalı hatta deniz kıyısı mekanlarda yaşayan arkadaşlara saygılarımla belirteyim de, Uzay Mühendisiyim diye geçiniyorsun, nerede bilgilendirmen, nerede uzay, nerede gök bilimi demeyin.


Şimdi ben bu yazıyı kesin vakitli bitiremem, öyle tırt bir saatte koyarım ki hepiniz uyumuş olursunuz, sonuçta kimse bundan haberdar olmamış olur. Her neyse zaten görünecek mi, ne boyutta görünecek belli değil ama benim Venüs'le ilgili farklı endişelerim var, bu akşamki asıl konum bu..




Fakat önce uyarayım da dank diye çıplak gözle bakıp gözlerinizi elemeyin, sonra kim yazılarımı okuyacak.
Bencilliğime koş. Şaka tabi.

Bir de NTV kaynak maskesiyle bakmamızı önermiş.
Çünkü hepimiz boş zamanlarımızda evde kaynak yapıyoruz.
Haydaaaaaa, haydi kalkın Bauhausa.



Evet, Venüs gerginliğime dönüyorum.
Malum, yazıların gidişatın da çıkarmışsınızdır tutarsız bir ruh hali içerisindeyim, kuzuların sessizliği misali beklediğimiz final sonuçları olsun, kişisel meseleler olsun, kızgın dama düşmüş kediden farkım yok, parmak ucunda yürüyorum.

Sonra duydum, Venüs bir görünüp kaçacakmış.
Malum ben boğa burcuyum, boğa burcunun da gezegeni Venüs, atarlı, aşklı, entrikalı olmamız da en tatlı yanlarımız, bir rivayete göre bu gezegenden geliyormuşmuş. Şimdi burçlar konusuna girmek değil maksatım, öyle sıkı sıkıya bir bağlılığım yok ama aynı burçtaki insanların benzer karakterlere sahip olmaları bir gerçek. Oturup da günlük burç zımbırtımı falan okumam ama böyle gezegenlerin zibilyon yılda bir gerçekleşen doğal hareketleri beni hep germiştir.

'99 depreminden 8 gün önce de Güneş tutulması olmuştu, bu gerginliğim taa o zamana dayanıyor. 



Durun durun gerilin diye söylemedim, tatlıya bağlayacağım.


Şimdi ne alakası var, gezegen geçti diye sana ne olacak, demeyin. Evrenin içerisinde o kadar küçüğüz ki, böyle nadir rastlanan bir doğa olayı, elbet ucu bize de uzanan bir dengeyi değiştirir diye düşünüyorum. Hani 'şansın dönmesi' diye dümdüz açıklayabileceğimiz manyetik bir etki mesela. Umut dünyası..

E bir de, sen aşkçıl, gezegen aşk tanrısının ismini taşıyor, insan bir kıllanıyor tabi.

Siz siz olun, boğa burcu tanıdıklarınızı bu akşam gözünüzün önünde tutun, eşinizdir dostunuzdur, sevgilinizdir, mazallah, yarın sabah 7ye kadar boğalardan her türlü tuhaf çıkış ve aktiviteyi bekliyorum, nedense.

Gece 12den sonra kurtadama dönüşecekmişim gibi bir hal ve tavrım var.


İnsanoğlu kendini mutlu edecek bahane arıyor işte. Hani Venüs benim için anlamlı ya, illa geçerken hayatımda bir şeyleri değiştirsin diye tuhaf bir beklentim var. Sanki benim için geçiyor.



Efendim bu geceki Mehtap Turumuzda kaptanımız tüm sahil halkını selamlıyor.
Gibi oldu bu.

O değil de, akışkan mekaniğini geçersem vallahi Venüs'ün geçişine yorarım. Hadi inşallah.




Bundan binlerce yıl önce oturup da gökyüzünü izleyip, bir anlam çıkarmaya çalışan insanoğlunu çok iyi anlıyorum. Unutmasam da bir ara reenkarnasyona da değinsem, nereden çıktı diyeceksiniz, kafamın içi çok acayip yer yahu.

Her neyse, bu akşam bir yazı daha koyarım diye umuyorum. O daha dramatik olacak ama bak, hem Venüs geçmeye başladıktan sonra yazacağım ki böyle alttan alttan göndermeli de olsun. Bir de bakalım üçüncü bir kolum ya da gözüm falan çıkmış olacak mı? 



Bu arada birden şimşek çaktı bak iyice bir gerginlik oldu.

 Bu küçük bilgilendirmeyi ve yersiz gerginliğimi paylaşmadan edemedim..
Öptüm o Venüs'e bakacak gözlerinizden.

ÇS*12

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder