4 Haziran 2012 Pazartesi

Nane Nane / Uyaklamaya Yürek İster

Şiir bazlı şarkıları seviyorum.

Bu sürpriz değil tabii, en nihayetinde şiir seviyorum.
Tabii ki müzik de ön planda olmalı, en nihayetinde şarkı bu, melodi eşliğinde okunmuş bir şiir değil,

Ama şarkı dediğin de azcık bir şeyler çağrıştırsın be arkadaş.

Aşkın tenime çok yakışacak diye şarkı sözü var ya.
Aşkın kıyafet mi, renk mi?
Nasıl bir ses tonun var ne söylesen masal gibi La Fontaine'den diye şarkı sözü var.
Çünkü büyük ihtimalle adamın okuduğu son kitap La Fontaine'den masallar, sene 1989.



Daha güzeli var, hala arada, bir kısmı hayal gücüm mü diye düşünüyorum.
Bir gecelik sevgilim bu gece kısmet kime.

Hadi tek gecelik ilişkine söylenesin geldi ama bu gece kısmet kime ne oluyor? Bir tek benim mi içim fesat?

Yani, bu neyin kafası ben çözemedim. Hani yaptın, bari yazma yahu.

Arabada beş evde on beş bile daha iyi yani, en azından hedefi açık ve net.

Bir de her kafiyenin şarkı olacağına inanan kesim var.
Her şeyi koy bir torbaya hepsi çöp, korkma dök.
Gidenlere uymayı kabul et gel hadi beni sök.

Bak orada dök'le sök, bir de önceden çök vardı orası çok anlamlı diye yazmadım, bak onlar tam uyak annecim. Mesela kök var o aklına gelmemiş, sonra 'ne yaparsan artık sök mök' diye kullanarak mök'ü de uyaklayabilirdi.



Yine favorilerimden,
Söz gümüşse, sükut altın neyse.

Bak canımın içi nasıl da oraya uyak bulamamış, aman neyse demiş, a-ah tam uyak oldu, ne şanslı adamsın Sinan.

Biraz yanlış yerlerinden atmış gibi, atma.

Halbuki uyak bulamıyorsan Serdar Abi'ne gideceksin, onda uyaklı kelimeler sözlüğü var.
Adamda öyle bir yetenek var ki, şiiri yazarken uyaklamıyor, uyaklı kelimelerden şiir çıkarıyor.

Şuana kadar yazdığı açık ara en saçma şey şu ama;
Aşk beni bulana kadar
Kaçmışım tutana kadar
Birleşik düzene geçin
İçmişim bıkana kadar

Farkındaysanız uyaklı satırlarda sorun yok, neden çünkü adam onları seçmiş zaten, arayı dolduracak, o yüzden 3. dizede kafa tamamen başka bir dünyaya gidiyor.

Birleşik düzene geçin.

Bak ama yalan olmasın, Serdar Ortaç'ı severim, çünkü yazın hoppadi şikidi havasına cuk diye oturuyor, kışın tüm havalı anlamlı şarkıları dinleyebilirsiniz ama yaz geldi mi Serdar iki şarkı yapsa da neşelensek diyor insan, zaten o da edebi şarkılar yazmadığının fastfood tadında şarkılar ürettiğinin farkında..

Bu yüzden her yaz bir albüm, olmadı bir remix, olmadı bir single çıkarıyor. 



Mesela güzel şarkı sözü yazmak genetik de değilmiş.
İçimde bir yaradır, oysa ki şair bir oğlum olsa çok fena kız tavlasa diye istemiyor değildim.
Ama Mithatcan ne yaptı, şu şarkıyı yazdı..

Aman Tanrım, o ne biçim manita, 35inde lolita, kıracaksan kır kalbini
O daha neler görmüştür, senin benim gibi kimleri gömmüştür, aman Tanrım.

bir de şunu;



Gel gel gel güzelim
Gel hiç acımayacak.

Haydi bunu Tarkan söyledi de kıvırdınız, öbürü ne oldu Berkay söyleyince?
Oysa annesinin yazdığı şarkı sözleri o kadar anlamlıydı ki, yıllar sonra şiir kitabı oldu.
Özenle kanıtlandı, edebi yetenek genetik değil.

Peki Berkay daha önce hangi şarkıyı söylemişti?

Severek ayrıldık ona yanıyorum
Unutmam o kokunu
Burcu Burcu
Ben yatak döşek hasta yatıyorum
Sen gelmeden olamam ki taburcu.

Bak ama adam yine de kolaya kaçmayıp tunç uyak yapmış. Hakkını vermek lazım.
Burcu'nun ayrılma sebebi apaçık ortada.




Diyeceğim o ki, şarkı sektörüne çok pis giresim var.
Bak zaten yukarıda isim falan vererek ilk polemiklerime de girmiş bulundum.
Hayır, ben 4 ila 6 sene arası teknik üniversitede bir taraflarım ayrılarak Uzay Mühendisliği okuyayım sonuçta iş bulacağım diye diyar diyar sürünüp maaşa talim olayım, adam  'i am the bombacı eğer ki çok acı duyarsan' diye söz yazıp paraya hüsmen desin, reva mı bu?

Oturup biraz uyak çalışmalıyım bence, malum ben serbest şiir yanlısıyım.

O zaman bu şarkım ayvayı yemiş müzik sektörüne ve hepsi çöp korkma dök şarkılar dinleyen bizlere gelsin..
Kafanızda hoppa hoppa bir melodi olsun.

Ne haber, ne ettin
Beni deli ettin
Artık canıma yettin
Sus

Sabah öğle twittter da
Ne zaman arasam meşgulda          (bak dikkat çekiyorum, de değil da, burada de uyaklanıyor da oluyor)
Akşamları facebook da                 (kalınlaşma yok, çünkü ayrı yazdık)
Zoor

Hay seni beeeeeeeeeeeeen  e-e-en e-e-en e-e-en e-e-en          (burası DJ editli kısım, ses artıp azalıyor)


Git git git git
Gelme bir dahaaaa
Bu işler çok zor
Dönme bir dahaaa
Çok sabrettim
Bu kez niyet ettim
Bozmam yeminimi gelmem bir dahaaa

Anneni de al giiit
Babanı da al giiiit
Hatta eltinle yengenle giiiit
Çok kez söyledim
Hiç dinlemedin
Bozmam yeminimi gelmem bir dahaaaaa.

Yarın bir gün D&Rda dinlerseniz, şaşırmayın ;)
ÇS*12


Bu arada en başta asıl amacım Emre Aydın'ı bu anlamsız şarkılar yığınına katılmayarak şiir bazlı şarkılar yazdığı, benim için geleceğin Sezen Aksu'su olduğu için tebrik etmekti. Fakat öyle çok anlam yüklü şarkı varmış ki lafı oraya getiremedim bile. 




(Edit1: sevgili Y.Ö, taburcu şarkısındaki 'burcu burcu' kısmında burcu burcu kokmak deyiminin kullanıldığı yönünde uyardı, doğrudur, ama ben taburcuyla burcuyu uyaklayan kafa onu rastgele tutturmuştur diye inanıyorum. :D saygılar. aynı soruyu içinden geçirenler aydınlansın dedik.) 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder